"קמחא דפסחא"

"קמחא דפסחא"

אחינו בני ישראל ה' עמכם!
 
בתורה נאמר "שֵׁשֶׁת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עֲצֶרֶת לַה' אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה מְלָאכָה וכו', וְשָׂמַחְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְהַלֵּוִי אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ וְהַגֵּר וְהַיָּתוֹם וְהָאַלְמָנָה אֲשֶׁר בְּקִרְבֶּךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם" (דברים פרק טז).
 
ודרשו חז"ל: "ארבעה שלי כנגד ארבעה שלך, ואם אתה משמח את שלי אני אשמח את שלך" (מכילתא דרשב"י עה"פ).
 
ואחד מן הארבעה הוא "הַלֵּוִי" – אשר למדנו ברמב"ם שבכלל בני לוי היום הם בני התורה, האברכים ותלמידי החכמים אשר נדבה רוחם אותם והכינו מדעתם להבדיל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעבדו לדעה את ה' והולכים ישר כמו שעשאם האלקים ופרקו מעל צווארם עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי אלו נתקדשו קדש קדשים ויהיה ה' חלקם ונחלתם לעולם ולעולמי עולמים …
 
ומכאן שמי שדואג לשמח את בני התורה, האברכים ותלמידי החכמים שהשם יתברך הוא שדואג להם ומחשיבם "שלו", השם יתברך משלם שכרו ומשמח ארבעה שלו, שהם, בנך ובתך ועבדך ואמתך.
 
מכאן אנו קוראים בקריאה קדושה לכל איש ישראל להיות שותף בהחזקת התורה והקמתה בנתינת מעות ה"קמחא דפסחא" עבור ישיבתנו ולקיים את המצווה לסייע להעמדת התורה.
 
זכות גדולה לכל אדם מישראל לתת מכספו לתלמידי חכמים ולהרחבת חינוכה של תורה בישראל, בזה הוא מסייע בהעמדת השורה הפנימית של אישי הרוח שמאירים ומרוממים את כל החיים בישראל, של תלמידי חכמים שמקימים ומרימים בישראל את האמת הא-לוהית, את השאיפות הכבירות הנצחיות של דרכי ה' ושל האידיאלים הא-לוהיים, וע"י כך משפיעים בעולם את ההשפעה היותר עליונה. זכות היא לנו להעמיד את בעלי האמת הא-לוהית והשאיפות הכבירות הללו! בעשותנו כך, אנחנו מתרוממים להשרשת הערך העליון של השפעתה, כוחה ופעולתה של תורה בנפשנו, ונוטלים חלק באתגר הלאומי העליון של בניין הרוח בישראל. בערך הזה תלוי כל ענייננו בתור עם ישראל.


בברכה,הרב אמיר ממן.

מצורף לינק לתרומה בביט או אשראי.
https://www.charidy.com/kimha-derech
למוסד קיים סעיף 46.
שמעון – 0525650181.
תודה רבה, שהקב"ה יישמח אותכם תמיד.

חיפוש שיעורים

עץ סדרות חדש

שיעורים מועדפים

      No Favorites